A közösség ereje: Mi a social media?

Párbeszéden alapul a közösségi médiabeli jelenlét – derült ki a Marketing Klub programján. A Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kara azért hozta létre ezt a klubot, hogy közösséggé formálja a marketing szakos hallgatókat. A csoport minőségi, szakmai programokat szervez, így a hallgatók gyakorlati szakember látószögéből ismerhetik meg az egyetemi órákon hallottakat. De az is előfordul, hogy maguk a hallgatók tartanak előadást egy-egy érdekes témáról. Legutóbb Herczeg Attila, közösségi média stratéga Social media (Közösségi média) címmel beszélt arról, hogyan képviseltesse magát egy cég a közösségi hálón.

 

marketing_klub– Mi is az a social media, vagyis SM? – kérdeztük Herczeg Attilát. Az ágazat legelismertebb nemzetközi iskolája, a Social Media Akadémia (SMACAD) magyarországi képviselője 15 éve dolgozik a kommunikációs szakmában, tapasztalatot szerzett a magyar és nemzetközi reklámügynökségeknél, valamint ügyféloldalon.

– A közösségi média demokratizálja a kommunikációt. Mindenki tagja akar lenni valamilyen közösségi oldalnak. Ez a negyedik legnépszerűbb aktivitás az emberek életében – hivatkozott szociológiai felmérésekre Herczeg Attila. – A nemzetközi internet-populáció kétharmada rendszeresen látogatja a social-csatornákat. Felgyorsult világban élünk, változnak az internet felhasználóinak szokásai és az interaktivitás igénye is nő. Ez arra készteti a fejlődni vágyó cégeket, hogy aktívan részt vegyenek a közösségi kommunikációban, a közösségi médiában.

Kapcsolataikat kívánják bővíteni a social media használói. Épp ezért 93 százalékuk igényli, hogy egy cég képviseltesse magát valamely közösségi oldalon. De nem reklámokat szeretnének olvasni, nem termékeket óhajtanak vásárolni, hiszen azt megtehetik máshol is. Ezért egy cégnek nem elég ott lenni a hálózaton, összeköttetésben is kell állnia a vásárlókkal. Tehát dialóguson alapul az SM-jelenlét – hangsúlyozta a szakember. Szerinte el kell felejteni a kampányokat, és beszélgetésekben kell gondolkodnia egy vállalatnak is. Így egy cég az SM-használók gondolatainak irányítására is képes az interneten keresztül.

Gazsó Orsolya

 


esza_felso

Számold ki a pontjaid!



Pontkalkulator_grafika

Nyiss a Jövőd Felé!







Hallgatóink mondták

Ujvari_Greta_kicsiÚjvári Gréta – MK, élelmiszerbiztonsági és -minőségi mérnöki Msc

Bács-Kiskun megyéből jöttem, és mivel nem szerettem volna nagyvárosba menni, Szeged ideális választásnak tűnt. Azért maradtam az SZTE-n mesterképzésen, mert az alapszakon megszerettem az egyetemet, és kiváló oktatókkal találkoztam. Nagyon jó volt a közösség is, ami a mérnöki kart illeti, igazi kis családias hangulatról tudok beszámolni. A kar számos lehetőséget kínál a hallgatóknak a munka, a gyakorlatok terén is, akár duális képzést is választhat az érdeklődő.

Szolga_Valentina_kicsiSzolga Valentina – GYTK, gyógyszerész

Már gimnáziumban is Szegedre jártam, így szinte egyenes út vezetett az SZTE-re. Mórahalmi vagyok, így az SZTE helyileg közel van, Szegedet pedig egy vonzó, gyönyörű városnak tartom. Ami nagyon pozitív számomra, hogy a képzés rendkívül gyakorlatorientált, és az egyetemi rangsorokban is jó helyezéseket érünk el.

További hallgatói vélemények >>>


Események

Rendezvénynaptár *

  • július 10.
    Egész napos
    A jelentkezés óta megszerzett és a pontszámításhoz nélkülözhetetlen, vagy többletpontokat igazoló dokumentumok pótlására előreláthatóan április második felétől legkésőbb 2024. július 10-ig lesz lehetőség. A pontszámítás kizárólag az E-felvételi rendszerébe megfelelő módon feltöltött dokumentumok alapján történik. Ezért kifejezetten fontos odafigyelni arra, hogy a szükséges dokumentumok megfelelően legyenek feltöltve.